Visa ett inlägg
  #386  
Gammal 2021-02-24, 14:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Längtansfulla bilder inför kommande resor till Grekland

Dagens längtansfulla bild är från Almyrida från norra Kreta.



Jag längtar inte efter just den här stranden, även om jag tycker om Almyrida, och jag älskar verkligen delar av Kreta. Idag längtar jag efter att se och lyssna på några som spelar strandtennis. Jag kan försäkra att det inte är något jag längtar efter i normala tider, men nu är ju inget normalt och då spelar det inte så stor roll, bara det handlar om Grekland.

Dock kan jag även i normala tider gilla att titta på när några spelar strandtennis. Gärna med en kall öl i handen på en strandnära taverna. Det är något med ljudet jag tycker om: klock, klick, plomp, donk, ping, pong, bomp, pomp – eller vad det nu låter. Det är något meditativt över ljudet, eller så är det den kalla ölen. Vad vet jag? Ibland blir det en aning irriterande efter en stund. Kanske för att ölen är uppdrucken. Vad vet jag?

Jag spelar aldrig strandtennis. Men jag gjorde det mer än gärna i min ungdom, och det berodde på att det var ett bra sätt att få en jämn solbränna. Idag är det för mig oviktigt att bli solbränd, så det är en av anledningarna till att jag inte spelar strandtennis längre.

Här kommer några frågor:

Har du varit i Almyrida och vad tycker du i så fall om den lilla turistorten?

Brukar du spela strandtennis?

Irriterar du dig på andra som spelar strandtennis?

Är det viktigt att bli solbränd?

Fler bilder från lilla fina Almyrida finns här.
Svara med citat