Ämne: Ilska i byn.
Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2007-05-10, 13:23
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Ilska i byn.

Bra sagt Chras! Bara det här med varmvatten på hotellen, som vissa kan bli helt galna på.
Jag bodde på ett hotell på Thassos för några år sedan, där hotellägaren blev skälld på för att varmvattnet hade tagit slut!
Han bara skakade på huvudet och bad om ursäkt till killen som gastade. Efteråt när det bara var jag och min mamma kvar, beklagade han sig. Med all rätt!
" Det är klart att allt varmvatten tar slut, när precis var enda gäst kommer hem och ska duscha runt fem-sex-tiden. Har de sett var vi får vårt vatten ifrån, jag ska ta och visa dem vid något tillfälle, då kanske de förstår. Sen skadar det inte att duscha lite tidigare, för att vara säker på att få varmt vatten!"

Ungefär så sa han. Fast med en del grymtande grekiska ord, som jag bara kan föreställa mig vad de betydde!

Jag tar verkligen seden dit jag kommer. Friheten och charmen med att resa till alla världens hörn, handlar väl lite om att kunna respektera alla och deras seder. Jag vet ju att dessa som inte respekterar kräver att de själva ska bli respekterade! Konstigt! En klyscha men en bra sådan: Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Att vara lyhörd och ödmjuk lönar sig ALLTID!

Jenny
Svara med citat