Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2012-03-19, 18:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hur mycket packning har du?

Vi har också bara handbagage med oss på de allra flesta resorna oavsett årstid och resmål. Det beror på att vi faktiskt klarar oss jättebra med det och vi upplever inte att vi saknar något och det ryms både böcker, Yatzispel, korsordstidningar och små presenter till de vi ska till förutom de kläder vi behöver. Även badlakan och minihårtork ryms. Vi sköljer/tvättar upp våra favoritkläder som ändå används mest oavsett hur mycket vi har med oss.Vi vet ju ofta innan vad vi ska göra och finkläder med klackskor och kavaj behöver vi inte. De tyngsta kläderna åker vi i. Promenadskor på fötterna och ett par sandaler nedpackat.
Vi tar aldrig med grejer för att pynta rummet med eller plastglas, kylväskor el dyl och vi har ju inga snorkelgrejer med heller.

Enda gången vi har incheckat bagage med oss är när vår värdinna på Tinos ska få sillburkar av oss, vilket hon blir så glad för. I år har vi så gott om tid mellan ankomst och färja så då hinner vi vänta på vårt bagage om vi har sill med och får hoppas att det är med planet. (Där finns ju en risk med incheckat bagage och ska man direkt ut till en ö så är det ju så lagom kul med bagaget nån annanstans). När jag annars åker själv till Tinos på hösten hinner jag inte "vänta in " bagage om jag ska hinna med snabbåten ut kl 15, så då är det kanonbra med bara handbagage
För oss handlar det oftast om att det är så himla bekvämt att bara ha litet bagage då vi ju klarar oss med det. Schampo och hårbalsam har jag alltid mitt "special" med i små flaskor, liksom ansiktscreme i liten burk.

Jag misstänker att alla packar precis som de vill för en lyckad semester!

Lissi
Svara med citat