Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2019-08-18, 19:23
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 519
Standard Sv: Första gången på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
En liten varning dock. Stranden närmast Iris är inte den allra bästa, utan kan ha både stenar och vassa klippor när du kommer ut i vattnet. Den bästa delen av stadsstranden är den del som ligger närmast in mot staden; från Electra Beach och inåt. Så planerar ni ett bad närmare hotellet rekommenderar jag badskor.

Men ni skulle ju åka runt också. Längs ostkusten av ön består stränderna mestadels av sten och grus; längs syd- och västkusten hittar du sandstränderna. Med eget fordon går det i princip att svänga av mot vattnet var som helst för att hitta en liten strand.

Lyckliga ni som får komma till Karpathos!

Karin
som alltid längtar ner
Tack snälla för alla tips. Badskor finns sedan tidigare äventyr i Grekland. Så mycket bada tror jag inte det blir vid stranden utanför Iris Studios. En vecka går alldeles för fort och vi ska försöka hinna med andra fina stränder och mysiga byar.
Kerstin, som också längtar. Jag kan redan nu känna känslan när man kliver av planet, känner värmen, dofterna, hör språket - och konstaterar att nu har
jag kommit hem. En underlig känsla av att nån gång i ett tidigare liv har jag varit här ??? Tror att fler än jag upplever samma sak???
Svara med citat