Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2019-01-04, 16:04
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: I väntan på Godot,,,,

Vädret här och där (hemma).







Jag förstår att vissa delar av Sverige har haft det stormigt. Här har vi regn och sol från och till sen jag kom kvällen den 1 januari. Det är många som undrar över vädret när man är på Kreta vintertid. Men det är något man aldrig kan ge något råd om. Förra vintern regnade det intet, till förtret för alla greker. För 3 år sedan regnade det nästan varje dag och vi blev insnöade i Paleochora i 3 dar, då mycket snö kom bara några kilometer norr om oss. Men jag rekommenderar en vintermånad på södra Kreta, för dom somhar möjlighet.

Ni kanske förstår att jag fortfarande känner en stor sorg. Men jag ångrar inte att jag tog turen hit. Arne är med mig. En ängel har jag även här. Katerina har klippt mig, handlat och tagit ut pengar åt mig. Det senare brukade ju Arne göra.

I helgen kommer jag även att ha en hel del aktiviteter. "På spåret" sänds ikväll och det kan jag se på SVT Play imorgon, lördag. Då kommer även Waters Edge Cafe att ha "Tavli/backgammon Tournament". Det ni Janne och Camilla! På söndag blir det korsen i havet, det är ju trettondan. Sång och musikgruppen Andromeda kommer till Cafeet och underhåller hela aftonen.

Avslutar med en ögonblicksbild från min studio 4.




Birgitta.
Svara med citat