Ämne: P-Böter
Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2007-07-04, 17:21
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: P-Böter

Inget kul att få böter av något slag - MEN - när det gäller Grekland är jag jäkligt glad att de infört hårdare trafikregler. Grekland toppar ju olycksstatistiken i Europa, eller har gjort i alla fall.

Strax utanför byn går Egnatia Odos (gamla utformningen) som är hårt olycksdrabbad och där jag sett den ena vansinneskörningen efter den andra och känner också till otal dödsolyckor på sträckan Thessaloniki - Kavala. På denna sida sjön Limni Volvi är vägen kantad av hög vegetation och jag vet inte hur många vallhundar jag sett ligga överkörda. Ingen har en chans att bromsa in med de höga hastigheter som körs men ändå finns det garanterat någon bakom som ligger och trycker på för att i nästa stund ge sig på helt vansinniga och idiotiska omkörningar.

Numera ser man ofta poliskontroller vilket är glädjande. De inte bara finns där utan de plockar också in bilister som av en eller annan anledning har någon trafikförseelse i bagaget.

Sträckan Thessaloniki - Nea Apollonia har blivit mycket lugnare sedan man ändrat och lagt den nya Egnatia Odos på andra sidan sjön dit även den tunga trafiken numera är förlagd

//Zanét
Svara med citat