Ämne: Höstvisa
Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2018-12-09, 17:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 718
Standard Sv: Höstvisa

Jag beklagar så din stora förlust, Birgitta!

Arne som mer eller mindre var synonymt med Kalimera, kommer att vara saknad här. Med sitt lite mustiga språk och bortglömda uttryck målade han edra upplevelser på era odyssér runtom övärlden. Han stora kunskap om allt och mycket mer var imponerande och speciellt om militaria, där det märktes att han var mycket kunnig och intresserad.

Arne kommer som sagt vara saknad, både här på Kalimera och få FB som Greger Bogården. Så typiskt Arne att välja det nicket, men ni är ju gamla postisar bägge två.

Av alla Arnes inlägg är det svårt att välja ut något, men jag kommer ihåg aprilskämtet när han skulle åka till Athos utan dig. Det blev en helkul tråd.
Jag kommer även ihåg lite udda saker, när han i sin ungdom blev hotad av stadens sheriff i en sömning landortshåla i USA.
Sen kommer jag ihåg hans problem med fällda ryggstöd på planet, som han var väldigt avog mot. Men han var tydligen en rese.

Våra vägar korsades aldrig dessvärre, även om det var nära ett par ggr. Jag fick ett SMS från Arne, en gg när ni var på Amorgos och vi på Naxos. Men våra planer ändrades den gången...

Skönt att höra att du inte kommer ge upp Grekland. Vem vet, vi kanske träffas nån gång och språkar om Arne över ett krus vitt.

Med tusen kramar! 💖

/Netwolf
Svara med citat