Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2010-08-05, 14:32
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Hvorfor tar man mat med seg til Hellas?

Ja, Admirala, det var ju min lista på vad jag kan ha med mig, så jag kan väl svara på din fråga.

Kaviar = för att det är gott att äta med frukostägget, och jag kokar ägg när jag vill ha det mysigt/lyxigt, dvs på helger och på semestern. Taramosalata är jätte-äckligt (förlåt, nu får jag säkert skäll igen!)! Vi äter ALL grekisk mat, utom Taramosalata, det brukar vi be att få slippa! Vad kommer färgen ifrån? E-nummer? Och Dakos är inte gott, sorry... jag har testat, men...

Kaffe = älskar Zoegas kaffe! Lyxigt att få dricka en kopp i lugn och ro på balkongen...

Ost = vet inte? Det kom bara med, jag funderade inte på varför, jag kan inte komma ihåg hur jag tänkte då... Gott? Trygghet?

Joghurt och honung äter jag varje morgon i Hellas, samt apelsiner! Mannen blir g a l e n när jag letar efter en RIKTIG affär, där grekerna handlar och lusläser alla konstiga burkar och vill köpa med mig hem (Ja, jag släpar ju med mig hem också från resan , väskan är full av vinäger och jello och bönor och Fetaost och grekiska korvar och mix för Loukomades och tvål och salt och kaffe för Frappe... som om vi inte har mat i Sverige!)

Jag kanske tar med dessa bara för att jag kan, för att ha lite första morgonen. Det har säkert med trygghet att göra, jag släpar ju med mig en massa saker, alltid. Säkert något hemskt i barndomen, föräldrarna som skiljdes eller något sådant... Jag vet, jag har mycket att bearbeta i terapin! "Att resa utan kaviar och ost, med endast ett par trosor och tandborste". Nej, det blir nog inte min melodi, någonsin. Jag får kanske acceptera att jag är lite eljest? Och hoppas att min familj står ut!
Svara med citat