Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2015-04-12, 15:46
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 702
Standard Sv: Drömmen om Amazonas

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är stor skillnad på att resa med Temaresor eller något av de andra resebolagen, som Världens Resor, Läs och Res, Rosa bussarna med flera. Temaresor är mer som en vanlig charterresa i jämförelse. Man får uppleva så mycket mer med de mindre företagen.
Håller med!!
Har rest med Världens Resor och RB. Har kompisar som rest mycket med Läs & Res. L & R är ungefär som RB men man får betala flygresa fram och tillbaka till resmålet själv.

Min första RBresa (Centralamerika 50+) ligger kvar som ett superfantastiskt minne i min hjärna. Den resan har allt och lite till.

Storstad: Panama City med en gammal stad som är ett världskulturarv.
Natur: Lilla Amazonas (Tortuguero) i Costa Rica och faktiskt hela resten av resan.
Djurliv: Överallt i Costa Rica. En varm sammetsmjuk natt var vi och såg sköldpaddor lägga ägg på en Stilla Havsstrand i Costa Rica. Vi såg sjökor i Belize
Kultur: Besök på flera Maya-tempel. När vi i Europa var kvar i barbarstadiet fanns hos maya-folket en högstående kultur.
Bad: Underbara bad i Karibien och Stilla Havet.
Snorkling: Fantastisk snorkling i Belize (Karibien) i 27-28 gradigt vatten.
Teknik: Panamakanalen och Maya templen.
Städer: Besök i de underbara städerna Granada (Guatemala) och Antigua (Nicaragua).
Pyrande vulkaner: Hela tiden. En oförglömlig dag på Lago de Atitlan, en caldera (kollapsad vulkankrater) i Guatemala.
Marknader: Många gånger längs hela resan
Hippieställe: Bocas del Toro (Panama)

På resan bodde vi på enkla hotell med rum av hygglig till mycket bra grekstandard.

Kommer bara på ett fel. Jag har redan gjort resan.

/pawik
Svara med citat