Visa ett inlägg
  #44  
Gammal 2021-03-03, 18:21
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Bildgåta 5325

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
De pengar vi hade räckte till enkla biljetter till Egina (vet inte om biljettförsäljaren inte tog kort lr vrf), så det köpte vi. Väl där införskaffades sen en bunt kontanter. Vi gjorde sen stan lite och inmundigade oss en lunch, innan återfärd.

På tavernan satt det en prälle på bordet brevid, om det kan ge en ledtråd



/Netwolf
Ha ha! Kul gåta Wolfen! Den prosten har vi haft många djupa teologiska samtal med över en lunch! .....

Nej jag bara skojar!

Dock har vi under åtskilliga luncher suttit och beskådat delar av den bofasta befolkningens vardagsliv både flanera förbi och sitta och luncha i Egina stad. Trots det måste jag erkänna att den gode pastorn på bilden har jag aldrig träffat. Men jag noterar att vi dock har en sak gemensamt, fäblessen för kalamares som jag ser att han har på sin tallrik.

Av bilderna och din story om jakten på casch drar jag slutsatsen att bilden inte ser ut att vara tagen vid prostens taverna men sannolikt från Egina stad eller mycket nära omgivningar. Längre än så här kan vi kanske inte komma.
I rest my case!

Grattis till dig Smultron som tog att det var Egina!
Det hade jag inte en aaaaaning om!

Kul grej med bild på bankkortet Wolfen! Har för mig att jag sett varianter med barnbarn, hundar och katter mm. Men ..... aldrig med bild från Grekland. Det Kalimeravänner är värt att betänka!

Masse
Svara med citat