Visa ett inlägg
  #53  
Gammal 2021-09-29, 12:51
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Ränseln är ånyo packad.

Nu är jag åter i hemmets härd och sov gott och länge i min sköna säng. Hemresan gick bara bra, men det blev en lång resdag från Samos via Aten till Arlanda där det blev en överliggning på Arlanda Hotellby då ankomsten var vid midnatt. Förmiddagen till Umeå.




Samos flygplats ser helt öde ut, men riktigt så var den inte. Dom sista dagarna hörde man charterplan landa och starta. Många solbadande såg jag på stränderna och ingen taverna var stängd. Många, många svenska röster hörde jag på Samos. Kanske håller säsongen lite längre just detta år?

Det har varit en behaglig temperatur under hela resan, alltså inte för varmt. Jag hade dragit kopior på Hälsodeklaration, som ska lämnas när man angör en färja. Men jag hade åkt 4 färjor under resan men ingen gång har jag fått lämna den ifyllda deklarationen!

Jag har varit på tre öar och alla har sin charm.
Agathonissi med sin totala rofylldhet. Fourni, med dess karghet och mina härliga vänner.
Samos med sin grönska och sin underbara natur.
Vilken resa jag har gjort och jag tackar Grekland åter får uppleva det igen.

GREKLAND I MITT HJÄRTA!

Någon ny resa inplanerad frågar du Janne. Jo men visst! Jag åker redan den 16 oktober till sydvästra Kreta för en öluffartur och blir där till den sista oktober. Det är inte en ersättningsresa för vinterresan till Paleochora, den blir också av. Jag har så mycket cashpoints på Norwegian, så oktoberresan kostar mig inte många kronor.

Birgitta.
Svara med citat