Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2007-06-02, 18:24
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Plasma / LCD TV. Enbart för tekniknördar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindiz Visa inlägg
Ja fast 2000 kom ju senare än de andra
Nej, den kom ungefär i samma veva som Betamaxen och VHS:en. Men Philips hade ett annat system, som jag lyckats förtränga, innan System 2000. Jag jobbade i butik då och sålde grejerna.... Tekniskt sett var Betamaxen helt överlägsen. Suverän bild med dåtidens mått. Men VHS vann eftersom de lyckades få ut massa hyrfilmer. Jag vet inte hur mycket Philips lade på utvecklingen av System 2000, men de lade inget på marknadsföring! Dumskallar! Det var inget fel på System 2000, tvärtom, det var bra, men man måste tala om det för kunderna! Men det är historia nu. Nu spelar vi in på hårddisk och behöver inte bekymmra oss om band som går av, videohuvuden som behöver rensas eller annat mög....

Citat:
Ursprungligen postat av PO Visa inlägg
//PO-42" Panasonic plasma (bäst i test! ;-)
Klant! Nu var du för het på gröten igen.... Som din hustru brukar säga...

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg

LG modell: BH100

: USB-skivspelaren heter ION iTTUSB SEK 1680kr alt iTTUSB05 1380kr
Forumets regler förbjuder mig att länka men de finns att köpa i Sverige!
Ahh! Det finns fler tekniknördar här! Och du visste om TVÅ olika! Jag kände bara till en! Men LG:n känner jag inte till. Men den skall strax kollas. Allt nytt är kul och det som är okänt skall snarast möjligt utforskas... Google here I come... Fast LG har ju egen hemsida.

Jag har en supergo jeans-skjorta med LG:s logga på ryggen. Kommer från den tiden då de ville muta mig att sälja deras växlar.... LG betyder förresten Lucky Goldstar.... Ett av världens töntigaste företagsnamn.... Men jag har för mig att de ändrat det nu. För 25 år sedan fnyste man och tittade snett på LG:s produkter. Det ska man inte göra idag! Deras produkter är bra och säljs till vettigt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av bon Visa inlägg
Ironin finns nog bara i betraktarens ögon. Det var bara en simpel fråga från en som inte är tillräckligt rik för både dyr TV och semester.birgitta
Förlåt att jag missuppfattade dig. Tyckte du var lite tvetydig... Men vänta till i höst eller nästa vår. Då kommer du att kunna köpa en bra LCD-TV billigt.

Men vem faan har råd? Jag ska renovera hela köket, inkl vitvaror, köpa nya garderober, köpa den där LCD-TV:n jag nämnde och vill åka till Grekland några veckor i höst. Och bankkontot hånskrattar åt mig varje gång jag är inne och betalar räkningar.................

Finns det någon miljonärska här som är intresserad.... Nähe....

Man får väl försöka överleva ändå då....

Peter
Svara med citat