Visa ett inlägg
  #51  
Gammal 2018-05-03, 16:00
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 508
Standard Sv: Resa till Samos, Leros, Lipsi och Agathonisi

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Tack snälla Fältjäntan för dina trevliga rapporter. Har varit kul att vara med dig på öarna. Några av dem var gamla bekanta och andra var nya bekantskaper.

En liten fundering! Jag tror att det kanske har varit ämne för någon separat tråd tidigare, men, so what! Min fråga är .....

..... Ni har den här gången, och som jag förstår också tidigare, besökt ganska många öar på en och samma resa. Många med er gör ju så, 2 - ? nätter per ö, och sedan vidare. Hur känner ni när det gäller det? Känner ni aldrig längtan att bara åka till en enda ö och bo där 1 - 2 veckor och riktigt känna in den. Lära känna både själva ön och dess befolkning. Det hinner man ju knappast på bara ett par dagar.

Vi är mera av den typen som vill stanna och lära känna både ön och folket. Men som sagt, är ni hela tiden sugna på att dra vidare eller kan ni ibland känna som vi gör och resa till en enda ö och stanna där?

Masse
Svar till Masse om varför vi inte stannar så länge på öarna vi besöker. Vi har besökt, jag tror det är 23 öar nu, och några kan vi mycket väl tänka oss att återvända till och stanna lite längre. En charterresa till Tilos där vi stannade 1 vecka väcker fina minnen. Amorgos är ju också en favorit. Vi trivdes också alldeles utmärkt på Sifnos och som jag slutade mitt resebrev med - Agathonisi!! Det finns så många platser vi vill besöka, men hur ska man hinna? Man blir ju inte yngre, men får man bara vara frisk så blir det nog många greklandsresor till.
Kerstin
Svara med citat