Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2021-09-11, 09:07
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Ränseln är ånyo packad.

Nu har jag fått mig en erfarenhet rikare.
Jag köpte min färjebiljett på Anek, det färjebolag som äger Nisos Kalymnos, på deras hemsida. Väldigt smidigt! Jag fick välja mellan att få biljetten via en ticket office, ett sms eller via mail. Jag valde e-posten.

Sedan vandrade jag längs den långa hamnen i Pythagorion för att komma till färjan. Där frågade man efter min biljett och jag visade den på mobilen. Nej, den gällde inte, dom ville ha en biljett på papper! Hur ska jag göra då, frågade jag. Du måste gå till en ticket office för att få den på papper. Det är ditt problem! Ja det slutade med att han skrev upp bokningsnumret från mobilen. Sedan kom han tillbaks till mig när det var en kvart innan vi skulle anlända till Agathonisi med det lilla papperet som man har kvar när man har dragit biljetten! Han hade skrivit ut den på färjans skrivare. Alltså, när man åker flyg kan man visa sin biljett i mobilen men inte på en färja. Så nu undrar jag om det finns en liten gullig skrivare kopplad till mobilen som man kan ha med sig när man är ute och åker färja i Grekland!

Nu har jag vaknat upp till en underbar morgon på en underbar ö. Enda nackdelen är att det finns massor med mygg på natten. Dom kan komma förbi dom finmaskiga näten som finns på fönstren. När jag stängde fönstren helt blev det bättere, men då hade jag fått en hel del bett. Myggmaskinen tar inte på dom mygg som finns här.



Utsikt från taverna Glaros hos Jannis och Voula.


Janne, här kommer en överraskning! Banderollen, som du satte upp för många, många år sedan finns fortfarande kvar hos Glaros. Ja, kanske tavernan hette Seagull då?
Banderollen har jag sett hos Samos-Eva i Pythagorion sam hos Julia och Paris på Honeymoon på Santorini. Finns den på fler platser?



Det är Jannis som står vid porten.

Birgitta. L.L.
Svara med citat