Visa ett inlägg
  #45  
Gammal 2021-07-31, 09:13
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Skiathos juli 2021

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Nej Conny, du har helt rätt vad gäller bra strand med gångavstånd från Skopelos stad. Det finns inte. Men .... det gäller flera andra öar som jag gillar. Skillnaden vad gäller Skopelos, tycker jag, är att de gånger vi har varit där så har det varit mycket bra bussförbindelser till stränderna som vi gillar (men det tror jag gäller också för Skiathos). Som jag tidigare skrivit så väljer vi alltid om möjligt att åka med egen skooter och därmed vara oberoende. Men på Skopelos upplevde jag att bussarnas tidtabell var ovanligt bra och gav möjlighet att skippa skootern.

Så ......... åter till frågan om stränder. Jag har aldrig bott och badat på Skiathos, så jag kan inte jämföra. Men ..... några stränder som jag har besökt på Skopelos har passat perfekt in för mig, tillhör mina favoritstränder, och .... har varit ganska lättillgängliga med både buss och kort resa med moppe.

Och till dig som tycker att du vill slippa det här resonemanget om transport till och från stranden så säger jag bara ....... Res till Leros! Bo i Panteli!! och njut av krypavstånd till allt!!!!!!

Masse

Tack Masse

Det behöver inte vara gångavstånd hela tiden. Men skönt att kunna alternera. Jag har oxå varit på öar där man hela tiden måste transportera sig. Sen är vi ju ff 3 personer, och då kan vi inte hyra vespa. (lite billigare än bil under längre perioder).
Kefalonia/Lassi är ett bra exempel på där det finns stränder nära. Men sen altetenerar man med hyrbil för att resa till andra sandstränder.

Då är det bara att åka buss när man är på Skopelos då, eller bil
Jag har f.ö. flera andra öar på min "to do list", där det finns en del stränder jag vill besöka.

//Conny
Svara med citat