Visa ett inlägg
  #52  
Gammal 2011-04-21, 23:46
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 91
Standard Sv: Om en hädangången tråd

i den grekiska samhälelt den dömde i dessa frågor kan förvänta sig långa straff och ett inte så bra uppehälle i fängelse bland andra kriminella. Det är ingen snack om rehabilitering eller vad man nu ska kalla den. Man pratar mycket i Grekland om bättre fängelser som ska hjälpa kriminella ut till samhällslivet ( ja jag vet... det är långggg väg kvar) men aldrig om rehabilitering om dömda sexvåldsförevare.
Vad man nu tycker om detta är såklart olika... självtycker jag att straff för sådanna brott här i sverige är generell sett alltför låga.


i sakfrågan nu, så känner jag mig inte tryggare med rättväsen här i Sverige än vad jag gör i Grekland. Kopplerifallet i Malmö är ett exempel som jag reagerade starkt mot. Hur domstolen resonerade är helt obegripligt för mig.

att politiker uttalar sig rasistiskt och fördomsfullt emellanåt är inget grekiskt fenomen....vi har sett ett antal exempel här i Sverige med.
Inom polisen finns dessa "åsikter" kanske i en liten skala men de finns. (videon med poliserna i malmö som använde sig av en rad korkade uttalande är ett exempel). De fick väl löneavdrag om jag kommer rätt ihåg...

som grekiska finns det många saker som jag inte gillar med Sverige men jag vänjer att leva här därför att det positiva överväger. Så är det oavsett vart jag hade valt att leva.
Jag blundar inte för situationen i Grekland vi måste verkligen förbättra oss i en rad saker och ändra inställning. Men all snack om bojkott är obegriplig för mig. Jag förstår verkligen inte hur denna professorn tänkte. Vart åker han på semester egentligen? Och med tanke på den kunskap han måste besitta bord ehan veta bättre. Människor råkar illa ut i alla länder ... ju även här i Sverige, bojkott är ingen lösning.
Svara med citat