Ämne: vind
Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2005-05-03, 08:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: vind

Citat:
Ursprungligen postat av Aase
Hej
Funderar allvarligt på att besöka Karpathos i år. Det verkar vara en ö i vår smak.
Nu hör/läser vi att det är en väldigt blåsig ö och därav följande fråga ställd till alla er med mer erfarenhet än vad vi har;
Om man jämför med andra öar i samma område, är det MYCKET blåsigare på Karpathos?
Lite vind får man ju räkna med, det vet vi. Har bl.a. varit inblåsta på Kalymnos en vecka men om det blåser varje dag är det inte kul.
Vi reser till Rhodos i slutet på juni, besöker några vänner på Symi och fortsätter därefter till Karpathos i början på juli.
Tacksam för svar

Lasse och Åse
Hej!
Juli är högsommar även i Grekland så då blåser bara ljumma eller möjligen heta vindar. Jag tycker nog att flera öar jag besökt i cykladerna är blåsigare än Karpathos. När jag och dottern var på Folegandros blåste det så kalla vindar (aug) att vi fick dra oss inomhus för att äta. Tur att det fanns en mysig vinbar i kastrot med kvalitetsviner, vackra valv och levande ljus. Drevs av en belgisk lärarinna som bosatt sig på ön. (all info är färskvara så den här kan vara aningen föråldrad)

Eva
Svara med citat