Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2007-01-31, 13:40
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Acandia; positionsfråga o frukostfråga

Citat:
Jag har ju bokat in mig och maken för en veckas boende på Acandia. Nu ser jag inte för min inre syn, själva hotellskylten . Kan någon orientera mig var exakt hotellet ligger?
Hotellet ligger på en tvärgata till Papanikolao, som är huvudgatan i Rhodos stad. Havsutsikt tror jag dessvärre inte att ni får, men jag har aldrig varit högst upp i hotellet - kanske får ni en liten havsglimt?

Citat:
Vi har dessutom ingen frukost på hotellet (om det nu inte kommer att erbjudas på plats). Någon som vet om det finns någon bra "frukostbar" i närheten? Annars har vi ju kyl så det går ju utmärkt att göra egen frukost, men om vi ska ut och åka, typ vespa, så är det ganska skönt med en jättefrukost i magen.
Det svenska cafét "Nyfiket" ligger intill Acandia och är ett av stans populäraste caféer. De har även öppet på vintern och betraktas som ett "inneställe" av grekerna. Annars har du både Kringlan och Finska bageriet i närheten. Grekiska caféer finns också, men de är som bekant inte särskilt bra på frukost. Inte alls, faktiskt.