Visa ett inlägg
  #26  
Gammal 2012-05-29, 13:24
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 90
Standard Sv: Vart i Grekland i Juni?

Jag har varit på Ios, Naxos, i Agia Marina på Kreta mm. Här är mina åsikter:

Skulle absolut inte åka till Ios med ett litet barn. Det är värsta partystället. Mylopotasstranden på Ios är jättefin men även där råder partystämning med mycket ungdomar. Dessutom finns det inga direktflyg till Ios, så ni kommer att få åka båt dit, vilket ni ju helst inte ville.

Agia Marina på Kreta är en vanlig turistort. Ganska fult och tråkigt. När vi var där var det ofta röd flagg på stranden och höööga vågor. Det finns ingen strandpromenad och heller inga trottarer, och trafiken mellan Chania och Platanias, med Agia Marina som genomfartsort, är mycket intensiv. Skulle inte heller åka dit med småbarn.

Naxos är i mitt tycke idealiskt med småbarn. Barnvänliga stränder, mycket olika restauranger och tavernor att välja på, lätt att ta sig runt. Agios Georgios-stranden är perfekt för småttingar och ligger nästan mitt i stan. Med speedboat från Aten tar det tre timmar från Aten. Ska själv åka till Naxos i september med en då ettåring, och jag tror inte det kommer bli några problem alls. Lätt att hitta fint boende på Naxos också!
Svara med citat