Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2015-04-11, 11:43
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 702
Standard Sv: Drömmen om Amazonas

Många resor har jag gjort men resan som Janne beskriver ovan gjorde vi faktiskt hösten 2010
och det var en av de bästa vi gjort (den också). Det är ju nästan alltid så att den senaste
resan är den bästa.

Har skrivit om Amazonas och Galapagos här.

http://www.resdagboken.se/m/resfyran...en-2010-410284

Det började i moll. Vi fick meddelande om att båten vi skulle åka med i Galapagos
gått sönder så vi skulle få en annan båt.
Det visade sig att den båten var klasser bättre än den tänkta båten och utan
merkostnad för oss.

I Amazonas fick vi en indian till guide. Hans mamma var medicinkvinna och han kunde allt om
djungeln. Fantastiska dagar.

Många som besöker Galapagos bor på en och samma ö och gör sedan dagliga båtresor till andra
öar. Vi bodde på en fin och ytterst bekväm båt och tranporterades nattetid. Djurlivet på
Galapagos är svårt att beskriva, det måste upplevas.

När vi tog turen kostade den 36-37000 och har sedan dess kraftigt ökat i pris. Kanske beror
det på att jag tror att Världens Resor sedan vår resa uppgraderat båtresan i Galapagos till
samma standard som den vi fick. Vi var 15 mycket nöjda resenärer.

Som Janne skriver så får man säkert lägga 20-25000 minimum på en sådan här resa.
Rosa Bussanas resor (se nedan) har jag alltid funnit mycket prisvärda.

Andra utländska arrangörer.
G Adventures, 7 dagar Quito-Quito, 5 dagar i Amazonas, från 429€, flyg till Quito tillkommer.
STA Travel, 16 dagar, Quito-Quito, 764 £, flyg till Quito tillkommer.
Intrepid, 16 dagar,Highlights of Ecuador, fr 705€, flyg till Quito tillkommer.

Svenska alternativ är Läs & Res och Rosa Bussarna.
Anderna, Amazonas och Galapagos, 18 dagar ca 25000. Flyg till Guayaquil och från Quito tillkommer.
Peru, 16 dagar, Andinska höglandet och Amazonas djurliv (inklusive Cusco, Macchu Picchu och Titicacasjön). Flyg till/från Lima tillkommer.

Rosa Bussarna, 30 dagar, Ecuador-Peru. 25900. Flyg fram (till Quito) och tillbaka (Cusco-Lima Europa) ingår.
Mitt förhållande till RB är mycket gott och jag rekommenderar dom varmt. Jag planerar min fjärde resa med dom till hösten.
Från mina resor med RB finns länkar till resdagböcker här på forumet i diverse trådar.

/pawik
Svara med citat