Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2021-07-30, 18:52
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Hälsningar från Rethymnions kust

Dagen började med 50 min bilkörning till krigsmuseet i Askifou, guidning av en ung tjej vars far o farfar samlat in alla saker. En del skrot men vissa finfina o dyrbara saker för samlare. Bjöds på Raki under turen. Tog 20 min, lade 5 E var. Började en vandrings led som hette George och tog 3h i närheten. Sen ner söderut och mot bron i Aradena. Passerade Sfrakion och har aldrig sett så mycket parkerade bilar samtidigt. Överallt, tom längst serpentinvägen. Samsas med getter som sökte skugga. Åt. Lunch på liten avsides taverna där engelskan var sådär, jättegod kyckling och 10 bondkorvar, tur det fanns hungriga katter, tyvärr bars hunden bort innan jag fick hjälp äta upp.

Vi gick sen över bron och två bilar körde över den, knakade bra. Körde tillbaka o njöt av utsikten från vägen och vidare till Kastello. Tyvärr stängt för renovering

Nåja hem längst kusten, sen norrut och lämna bilen. 1 liter bensin kostade 1;75 E; körde för 35 E, totalt 155 E för två dar. Billigare än 4 Utflykter med Apollo
. Badat i poolen, 50 % av resan har gått, 7 sköna varma dar kvar, läsa , sola ,bada. I kväll live trubadur, the Norwegian trubdor på Eyes, kul med livemusik. Fick höra att står ,an och pratar med nån på en bar kan ägaren få böta 5 000 E o stänga i en vecka. Snart en öl på balkongen, Argus Hellenic lager slinker nog ner. En köpt en burk som jag skall ha på julbordet. Sen hittat ouzo på 50 cl Pet som klarar hemresan.
Svara med citat