Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2013-06-26, 14:21
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Kan Chios vara nåt för oss?

Jag skulle inte säja att Chios är "väldigt oturistifierat" (se mitt inlägg under Hälsningar Hemma Igen, från september/oktober 2009). Beroende förstås lite på vad man jämför med, men nog har jag upplevt Lesbos som liiite mer oexploaterat än Chios. Men låt inte det avskräcka, vi tyckte ändå mycket om Chios. Ön är ju så pass stor att det finns många guldkorn att hitta. Lite oväntat för oss var att stränderna var så fina på vissa delar av ön. Vi tänkte f.ö. ungefär som ni efter tre tvåveckorsvistelser på Lesbos, att Chios kanske kunde vara nåt för oss och slog till med ett par veckor där. Tycker nog att man behöver minst den tiden, pga storleken på ön. Annars går det ju förutom flyg även en hel del båtar mellan Lesbos och Chios (tar 2-4 timmar, beroende på typ av färja). Som sagt, gillar nog Lesbos lite bättre (det är å andra sidan den absoluta favvisön), men tror ändå att dom flesta som gillar Lesbos nog också har mycket att hämta på Chios. Så, ja, tror nog att Chios kan vara något för er!
Svara med citat