Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2019-01-12, 08:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Läsa eller lyssna?

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Med läsplatta så får ni nästan obegränsade möjligheter i bokvalet, hustrun sina romantiska deckare och du dina krigsböcker.

Sen jag började med plattan har jag aldrig haft en bok med mig, tröttnar jag, sä är det bara att låna en ny.
Jo, jag har böcker i plattan med. Men som sagt så är det mest i reserv. Pockets kan man vara lite vårdlös med och somnar man lätt på stranden, så gör det inget att boken ramlar ned i sanden. Likaså om man har boken ligger på ett bord och man råkar skvimpa lite öl på den, så är dt bara att torka av. Med en platta kan något av dessa innebära en mindre katastrof.

Plus att det plötsligt plingar till och så sitter man där plötsligt och läser på fejan istället (jo, jag vet att det går att stänga av, men det glömmer man).

Sen kan jag tipsa om bibliotekets app Legimus, där man får tillgång till bibblans SAMTLIGA böcker som ljudbok. Den har jag och där är det bara att låna på hur mkt som helst. Annars är det ju en begränsning på vad man får låna på bibblan.

Det är bara ett aber. Legimus är avsett för de med ett handikapp, som hörselnedsättning, synsvårigheter etc, så vem som helst får inte tillgång.
MEN, sen är det ju så här. En bibliotekarie får INTE fråga dig om VILKET handikapp du har, då det är en integritetsfråga, så det är du inte skyldig att uppge. Så känner du att samvetet är rymligt så...

/Netwolf
Svara med citat