Visa ett inlägg
  #63  
Gammal 2020-10-04, 15:20
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Amorgos - en pärla.









Igår kväll kom jag hem efter att jag hade gjort en avstickare i ett par dar i Hudiksvalls djupa skogar för att plocka svamp.

Jag trivdes utmärkt, som vanligt, hos Vaggelis, Effie samt hans föräldrar Koala och Spiros. Deras frukostbuffe var en höjdpunkt varje morgon. Ja, buffe var det inte i dessa tider utan man fick fylla i ett fullspäckat A4-papper. Allt fanns där. Stekt ägg, kokt ägg, äggröra, omelett bara av äggmenyn. Vaggelis har anställt en kock tillika servitör som kom ut i handskar och munskydd och fyllde mitt bord med tallrikar. Yoghurt,frukter, sockerkaka, ja jag vet inte vad. Det var bara att hoppa över luncharna.

Jag flyg även från Naxos med mellanlandning i Aten. Där försökte jag spendera 2 timmar i avskildhet, vilket inte var svårt. Att sen komma i ett fullt flygplan kändes inte roligt! I och för sig satt alla vi resenärer med munskydd men alltför trångt. Av Aegean fick vi var sin påse med vatten och en smörgås under den 3 timmar långa resan. Passkontroll när vi anlände till Arlanda.

Inatt kändes det skönt att ligga i den egna sängen och med sin egen kudde.
Nu är det så att Aegean avbokade min aprilresa och den bokade jag om till slutet av oktober. Så om bara 2 veckor bär det av till sydvästkusten på Kreta. Lite båtluffning mellan Chora Sfakion och Paleochora under 11 dagar blir det.

L.L!
Birgitta.
Svara med citat