Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2010-10-29, 23:21
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kalymnos maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Det skulle jag också göra...

När det gäller Apollo så kan man boka transfer från flygplatsen på Kos till Hotel Katerina i Pothia på Kalymnos (T&R).
/Eva
Då vi för många år sedan avslutade vår båtluff på Poros gick vi på plats där in på Apollos servicekontor och köpte transfer av dem till flygplatsen i Aten. Vi skulle samlas vid hamnen för att åka båt därifrån och fick då veta att flyget var många timmar försenat vilket vi förmodligen inte skulle fått veta om vi hade ordnat oss till flygplatsen själva.
i fick då följa med övriga resenärer till ett hotell i närheten och tillbringa dagen där vid poolen, blev också bjudna på lunch.
Senare fick vi åka till fastlandet och blev slussade till ett stort hotell där vi blev bjudna på middag innan vi fick åka vidare till flygplatsen.
Jag minns inte hur mycket transferen kostade men det måste ha varit bland de bättre köpen vi har gjort under våra resor, åtminstone rent ekonomiskt.
Sedan fick jag höra att de egentligen inte får sälja transfer till andra än de som även hyr rum, jag har för mej det var något med försäkringsskyddet som inte godkänner detta, kan ju också tänkas att det konkurrerar med den ordinarie båttrafiken.

Mvh Janérik
Svara med citat