Ämne: Packlista
Visa ett inlägg
  #59  
Gammal 2006-09-18, 17:44
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Packlista

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Handen på hjärtat nu: använde du allt du hade med dig?
Som väl var så slapp jag använda en del. Tex den lilla lådan med reparations-kitet. FEL! Vi fick använda den lilla tången och miniskruvmejseln från kniven för att skruva ihop polarens nya solglasögon Men inget gick sönder och rummen var av sådan kvalitet att den inte behövdes annars. Gamla Grek-el-adaptern behövde jag inte heller. Använde nog bara en plastpåse med förslutning. Men som jag sagt nu ettusensjuhundrafemtiotre gånger så har jag inte med allt på listan!!!! Jag försökte göra den så komplett som möjligt för alla, vid olika resor. Välj och vraka typ!!! Men av det jag hade med användes i princip allt. Det var lite Cappuchino som inte gick åt och jag hade nog något par rena strumpor med hem!

Ryggan vägde 12,5 Kg när vi åkte. 17 hem! Men då hade jag packat ner 1 Kg salt, 1 Kg Kapris, en liten dörröverbåge (speciell från Tinos) på 1,5 Kg och lite annat smått och gott... Men då började det bli tungt att gå långt...

Men annars så användes nog allt. Vad skulle jag lämnat hemma? RADION???? Denna livräddare när man sitter på balkongen med nattfösaren och tittar på stjärnorna?

Det finns ingen enskild sak på den listan som väger så mycket att man behöver väga för eller emot att ta med den. Enbart nyttan vid just den specifika resan! SÅ! Sedan är det upp till var och en att prioritera och bedöma vad man kan och/eller vill fixa och lägga tid på vid den resan!

Peter
Svara med citat