Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2011-05-24, 10:53
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Ny chans för Ikaria

Vi var på Ikaria för första gången under Fotbolls-EM senast och såg Sverige köra över Grekland vi kom med flyg och ett hett tips är att ordna med transport från flygplatsen i förväg (jag har sett bussterminaler i Stockholm som är större än terminalen på Ikarias flygplats) vi fick skjuts med en kärra som var där för att hämta farmor och barnbarn typ och jag fick lillgrabben i knät. Vi tog bussen till Armenistis å bodde på nått halvdyrt plejs ovanför stranden. Tog en fantastisk promenad upp till Raches å en inte lika ball till Nas. Vi flyttade sedan för några dagar i Agios Kirikos och där var det ju helt suveränt, inte ett skvatt tillrättalagt utan vardag rakt igenom, precis som jag vill ha det. Sonen fick grym kontakt med dom lokala ungarna och spelade boll till långt in på natten, vår båt därifrån tajamde deras skolbuss och väntetiden blev till ett trevligt avsked. Tänk att av 10-12 kids så var det 3-4 st som ägde en egen fotboll! ibland fick dom vänta på att någon av dom skulle dyka upp,en riktig ögonöppnare för sonen som konstaterade att han hade ett skaplig bollöverskott hemma.
Vi börjar troligtvis vår luff på Fourni i år och sedan ett besök i Agios Kirikos på Ikaria för att sedan dra oss västerut.

/ Christer
Svara med citat