Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2021-05-29, 13:16
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Norwegian - nästa till räkning?

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
Det ska inte påverka resenärer och anställda står det...hoppas på det då..
Tja, tja...Håper såklart at det hele ikke går utover reisende. Men Norwegian har vel forlengst sagt opp ansatte/anstallda i Sverige. Også ansatte i USA, Spania pluss flere ved andre baser har blitt stående igjen som tapere. Som eks. piloter i Frankrike. Den norske regjeringen fikk for kort tid siden brev fra Macron ang saken; pilotene der har ikke fått lønn siden mars, og løftene om ’lønnsbeskyttelse’ ser ut til å avfeies fra selskapets side med ‘konkurs’ (veldig forenklet fra min side). Gjeldsproblemene har medvirket til dette. Norwegian hadde forøvrig stor gjeldsbyrde før pandemien. ‘Nye’ Norwegian og rekonstruksjonen har gitt nye storeiere. Så får vi se da, om dette treet vokser inn i himmelen . Om det gis tilskudd, dvs statlige midler som er skattebetalernes penger. Det er et spill, på et vis, storfinansen verden. Med statens og jussens velsignelse, slett ikke ulovlig. To av gründerne i gamle Norwegian jobber forøvrig med å etablere nytt selskap.

Er fast leser av Dagens Næringsliv (DN), seriøs avis, mye info er derfra. Mange dyktige journalister. DN gir meg et innblikk i finansverdenen. Ganske fjernt fra min livsverden. Premissene er så annerledes, men en kan prøve å forstå andres normer, handlinger og attityder. Kan ikke dele her, det mest interresante er bak betalingsmur. Men ett enkelt søk ‘ Norwegian sier opp ansatte’ gir mange treff. Ett tastetrykk sier en hel del om x antall tusen ansatte og hvordan de har blitt berørt (mistet jobb, blitt sagt opp eller permittert) og om rekonstruksjonen.

Så hvem skal vi reise med nå fremover? Har personlig hatt enormt mye glede av Norwegian, i jobb og privat. Kunne kjøpe billett for 350 kr til Hellas og reise neste natt. Det åpnet så mange muligheter! Tidsregningen var før og etter Norwegian for reiselystne uten overfylt konto. - Og hvor har den hyggelige naboen blitt av? Hun som var vennligheten selv, purser i Norwegian, henne har jeg ikke sett på ett års tid.
Svara med citat