Visa ett inlägg
  #30  
Gammal 2020-07-07, 08:55
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Re: Sv: Inga resor till Grekland fram till 15 juli

Citat:
Ursprungligen postat av tramp Visa inlägg
Jag blev minst sagt beklämd när jag såg en TUI-chef uttala sig i TV om hur de lyckats förhandla om att flyga ner svenskar. Hur 17 kan man förhandla med ett virus? Människor dör och den där människan står och ler och säger att man förhandlat så att man kunde flyga ner ett plan. Jag har tappat lite förtroende för TUI, detta känns inte seriöst.
Som et litt sent apropos til det omstridte TUI-flyet, UI/TUI skrev under en samarbeidsavtale med Hellas/turistministeren helt i slutten av juni. Tror kanskje det kan si noe om selskapets innflytelse i saken. Pluss økende innflytelse...

Avtalen inneholder en rekke detaljer, et mål nå er å få tilbake 50 % av fjorårets turistmasse (antar den massen TUI er involvert i). Noen detaljer kan leses i artikkelen under. - Tramp; jeg sier som deg, hvordan kan man forhandle med et virus? Men avtalen gir assosiasjon til New Public Management, i den rammen kan en ‘forhandle’ om alt. Og her er det store påvirkningsmuligheter for TUI og store penger for begge parter. Hvis verden blir som før?
https://www.keeptalkinggreece.com/20...bel-agreement/
Svara med citat