Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2007-06-26, 10:47
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: 1000 frågor (vi flyttar snart!)

Var inte orolig, 1700 euro är en bra lön i Grekland, men om hyran är på 700 euro blir det alltså 1000 euro kvar, det blir som sagt inget lyxliv när man har 3 barn oxå. Sedan tillkommer ju extraskolor till hösten om nu barnen ska gå på engelskafrotistirio, kan säga att de flesta barn gör det här redan från första klass.

Men det går att leva på det, man kan ju gå ut på souvlakiställen och äta med barnen, det behöver ju inte bli taverna, eller restaurante som är ännu dyrare. Sen behöver man ju inte gå ut varje helg.

Jag har 2 barn och ingen hyra, men matkostnad och nöjen blir ca 1000 euro per månad. Kläder och skor för barn är dyrt i Grekland, men det finns marknader som säljer kläder billigt. Faktiskt mycket kommer från butiker så där kan du göra fynd. Köper alla barnens kläder och skor där och mycket till mig själv oxå.

Eftersom barnen inte får mat i skolan får man räkna extra kostnad där oxå. antingen skicka med något att äta eller skicka med pengar varje dag.

Om ni har fått tag i en lägenhet, fråga om spis och kylskåp ingår.
De jag känner som hyr lägenhet ingår dessa saker.

Sen får du tänka att området ni ska bo i har högre hyror jämfört med andra områden.

Monica
Svara med citat