Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2019-05-31, 12:54
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Fina stränder - men skilda världar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är en stor gåta för mig varför inte resebolagen satsar på den här delen av Grekland, för här finns ju allt man kan önska sig, och det är inte på långa vägar lika exploaterat som många andra resmål i Grekland. Mycket ligger ju dessutom inom lagom avstånd från flygplatsen i Kalamata.
Tycker det är bra att de inte sattsat på resor dit, vore trist å få dessa fina stränder och platser förstörda, finns ju en del orter som redan blivit lite smått förstörda, tänker bla på Stoupa, alla har ju möjligheten att se denna del av Grekland om man vill, men det kräver lite mer ansträngning.

Men stränder är ingen brist på egentligen, längre upp på västkusten finns det tex mellan Kypparisa och Katakolon nästan oavbruten sandstrand, sträcka på sisådär 7 mil eller så

Tycker inte det gör så mycket det är dåligt med flyg till Kalamata, Aten är såpass nära och vägarna så pass bra det inte är så betungande ta flyget till Aten istället om man åker på egen hand, sist jag åkte kollade jag faktiskt inte ens på flyg till Kalamata,

Jag kan tänka mig att en förklaring är svårigheten sälja in Peloponessos iom det är fastlandet, tror de allra flesta förknippar Grekland med öar, sen verkar de flesta orter sikta in sig på inhemsk turism
Svara med citat