Visa ett inlägg
  #24  
Gammal 2020-11-19, 18:20
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Gör din plikt, ta ditt ansvar för att stoppa smittspridningen!

Med hänvisning till rubriken på tråden ...... Vi får hjälpas åt att hitta exempel på funktioner som kan hjälpa till att hålla efter smittspridningen.

Jag har tidigare berättat om våra livsmedelsköp via nätet och avhämtning utan att träffa vare sig kunder eller personal.

Idag var det dags att fylla på medicinförrådet. Loggade in på apoteket och mina recept. Klickade för de mediciner som jag behövde. Valde leveranssätt och betalade med kort.

Leveranssättet som jag valde (bland flera andra alternativ) var att jag inom två timmar skulle få ett sms som talade om att min leverans väntade för avhämtning vid det apotek som jag hade valt (i mitt fall ordinarie apotek). Eftersom jag tillhör riskgrupp (inte bara en utan tre!) så valde jag att utnyttja erbjudandet att utanför apoteket plinga på en rinklocka, varpå en personal kom ut och hämtade min legitimation och koden jag fick i sms. Strax var hon sedan tillbaka med en påse med mina mediciner. Allt snabbt och enkelt utan att behöva gå in på apoteket.

Så, nu har vi prickat av några av de viktigaste funktionerna för fortsatt överlevnad. Mat och Medicin. Sen finns ju en massa annat som inte är lika viktigt. Frisören????? Njaaaej! I somras när smittan var lugnare och jag såg om möjligt ännu värre ut än vanligt, ja då fick det bli ett besök. Men sen dess har det blivit nada frisörbesök. Kan nog inte konkurrera med tomten i år, men .... om det här fortsätter så får han se upp till nästa jul!

Sen är det ju så att för att palla med det här långvarigt så måsta man ibland tillåta sig en och annan ljusglimt. En sådan blev för vår del att jag var supersugen på kräftor och Birgit på havskräftor. Sagt och gjort. I eftermiddags smög jag in och kollade hos Coop efter ett paket kräftor. Sådana återfanns inte i frysdisken, men i baklagret hittade de ett paket åt mig. Och imorgon smyger vi in i annan butik på lågfrekvent tid och fixar lite havskräftor. Lite godis måste man ha för att palla!!!!!

Masse
Svara med citat