Visa ett inlägg
  #36  
Gammal 2017-07-11, 10:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forum på Kalimera vs Facebook

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Du missförstår mig kanske Kari. Vad jag menar är att man med mobilen tar en massa "skräpbilder", redigerar dem inte, sänder sedan ut dem på FB och då blir det ingen bra kvalitet på bildutbudet. Jag använder själv mobilkamera och är nöjd, men kör alltid över bilderna till dator för redigering och att spara.
Jag är med i andra grupper där det ofta läggs upp alldeles för redigerade bilder. De har så skarpa färger att de nästan ser kolorerade ut. Sånt tycker jag är fult, Grekland har tillräckligt vackra färger som det är.

Jag plåtar bara med iphone numera, och den enda redigeringen jag gör är att jag rätar upp horisonter eller beskär. Möjligen ljusar upp en mörk bild också. Men förvanskar färgerna gör jag aldrig (om jag inte använder något filter bara för att det är kul ibland).

Har man en smartphone av någorlunda kvalitet så tycker jag att kamerorna i dem oftast verkar duga gott. För min del gick redan iphone 5 om min kamera, jag letade upp ett gammalt inlägg där jag jämförde två bilder. Sedan dess har jag bara plåtat med iphone, har en sjua nu.

http://www.kalimera.nu/forums/showpo...96&postcount=1

Det är otroligt stor skillnad!

Senast redigerad av inkfish den 2017-07-11 klockan 10:47.
Svara med citat