Ämne: Kameratips?
Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2007-03-17, 21:26
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Kameratips?

Njaeh, bara några (7) ägares intryck och det är; fantastisk optik men ömtåligt byggd, mycket brus på högre ASA, mycket höga poäng men ändå en känsla av att de önskat lite mer bildkvalité.
Kameran är just släppt (Jan 07) så det kommer ju mer tester innan säsongen. http://www.dpreview.com/reviews/read...ey=oly_sp550uz

Jag kan bara säga, som alltid, allting kostar, vill man ha 28-500 mm optisk zoom så kommer nånting att drabbas, vikt, pris, kvalité osv. Enda alternativet som jag ser är ju en SLR + väska med dyr optik.

Jag har en Panasonic FZ30 (Numera ersatt av FZ50) Den har nästan lika lång zoom, ljusstark, bildstabilisering och framför allt riktiga ringar för skärpa och zoom, detta avgjorde för mig då jag inte står ut med 'manuell' skärpa via menyer och små j*vla knappar.

Olympus & Fuji använder XD-minnen, Panasonic SD för halva priset men priset för minnen har å andra sidan rasat så det skiljer bara hundralappar för ex.vis 2 GB.

Försök hitta en butik som har bägge hemma så att Du får klämma och känna hur de sitter i dina händer, det är nog så viktigt.

Eller spar pengarna och köp en telekonverter för 4-500:- till din nuvarande kamera om den har filtergänga.

FZ30


//PO

Senast redigerad av PO den 2007-03-17 klockan 21:47. Anledning: Bild
Svara med citat