Ämne: Köpa laptop
Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2008-02-20, 09:02
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Köpa laptop

Jag förstår inte riktigt denna Laptop-hysteri. Visst, jag har en laptop själv (eller egentligen två och en pocket-pc) men inte vill jag ju använda någon av dem då jag ska sitta och riktigt jobba om jag är hemma. Det är ju mycket bekvämare att jobba på en stationär dator med riktig skärm och framför allt ett riktigt tangentbord. Ska jag sedan sitta i ett annat rum och jobba så har jag ju laptopen, ofta kör jag då fjärrskrivbord till den stationära så jag har tillgång till allt som finns i den.
Som stationär dator har jag en XCcube, framsidan på den är stor ungefär som ett A5-papper och så är den c:a 40 cm djup. Vid normalt användande är den ljudlös så när som på lite rasslande i hårddisken nångång ibland.
Sedan skulle jag till den rekommendera en liten smidig extern hårddisk så kan du alltid ha med dej det du behöver då du är ute och reser med din lilla smidiga rese-laptop. På det sättet kommer du att hålla igång även rese-laptopen hela tiden så att den fungerar då du verkligen behöver den. Det värsta som finns för den är att den får ligga och vila flera veckor, då har du slut batteri och ouppdaterat system i den då du åker iväg och kopplar upp den på modem nånstans.

Men detta var bara min åsikt, den ekonomiska aspekten i det hela har jag helt bortsett ifrån men enkelt uttryckt så blir det betydligt dyrare att köpa en laptop till.

Mvh Janérik
Svara med citat