Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2018-01-13, 00:20
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Rhodos/Karpathos mars 2018

Hej alla !!
Så är man då äntligt med biljett från ARN till RHO den 25 mars för ca 900 pix. Denna gång haver jag skickat efter en tocken där kombinerad ryggsäck/väska med både axelremmar och hjul, samt utdragbart handtag....Denna goda cigarr ska bli intressant att resa med.....Den ska visst vara godkänd av de flesta flygbolagen, d.v.s den ska medtagas in i kabinen....Skulle jag som vanligt haft med min gamla 65-liters Karrimor ryggsäck, så hade fått slanta upp ytterligare ca 400 pix....
Vi får väl se hure går....böcker köper jag på ebay.co.uk och byter adress till Karpathos, så slipper jag kånka på nåt tiotal böcker som jag brukar. Kläder behövs ju inte så mycket, och jag har en del liggnas i källarn på Garden Villa...Fast det är lite lurigt, för en gång så hade en hel kasse av dom möglat, och fick kastas.....
Vad anbelangar jobb därnere, så vet jag för ögonblicket bara konkret att den ngt högljudda köksfläkten på Pelagos ska ljuddämpas....Det ska bli intressant att se hur det går. Jag ska lägga in en ljud-app i min telefon, så kan jag få lite siffror på dämpningen, kanske....
Ska se om det går att varvtalsreglera motorn, för den behöver junte gå för fulla muggar , utan borde kunna regleras nere vid spisen.....
Förrexten, Chronis berättade att Petros, kocken som nu kockat i flera år,kommer denna sommar också, det var ju en trevlig nyhet....
Dimitris är ju hos sin fru i New Jersey, så vi får väl se om dom dyker upp....
Väl mött på Karpathos i april !!
Mikke
Svara med citat