Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2011-10-09, 10:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tinos september 2011

Kul att ni gillar bilderna....det blir ju samma motiv förstås men kanske kan de ändå förmedla den känsla av total vila som kännetecknade min egenresa. Jag har aldrig varit så "lat" som denna gång, men det var det jag behövde

Eva: Jo trädgården är det stora mervärdet med Nikoletas boende. Alla rum är fräscha och inbördes olika men trädgården med alla blommor och olika sittgrupper blir en så naturlig mötesplats och det fina gemensamhetsköket på gården blir ju också en sådan. 3 av hennes rum har inte pentry utan "bara" kyl så då kan man gå ner och laga frukost om man inte har egen vattenkokare med sig, Där i köket träffar man så trevligt folk och även de övriga som sitter ute och äter frukost pratar alltid lite och man ger tips på saker att se eller tips på restauranger osv.
Så brukar jag försöka prata lite med Nikoletas mamma som kommer och påtar lite i grönskan, men min grekiska är för dålig för egentlig konversation
Gården är vindskyddad och helt sluten så det är perfekt för de med små barn som kan leka fritt bland blomster och stensatta små gångar bland landen. Alltid finns det någon liten ödla att kika på...och Nikoleta har samlat fina stenar de små kan bygga med.

Första gången jag var på Tinos träffade vi ett Marockansk-franskt par som bjöd på gårdsfest för ALLA boende med marockansk mat...Året efter hade ju vi Kalimerafest med massor av kalimeragäster...I påskas var det ju stor fest med grillat lamm och andra delikatesser då Nikoleta med familj bjöd och vi andra försökte knyta med vad vi kunde. Bla bakade min son och svärdotter chokladkladdkaka till alla i Nikoletas eget kök. Det är ett VARMT och vänligt och givande boende som passar mig som är en (alldeles för) social person.
Höjdpunkten på årets resa var en fantastisk stifado som Nikoleta och Marcos bjöd mig och ett par vänner som alltid återvänder år efter år på i sitt eget kök.Efterrätten som var bla kaktusfikon var en ny mycket god upplevelse samt Nikoletas hemlagade Tinosost förstås!

Detta boende passar absolut inte alla för havsutsikt saknas. Men jag älskar det! Havet ser jag så mycket ändå och har ju förmånen att bo vid vatten resten av året.

Lissi
Svara med citat