Ämne: Bokat i juni
Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2011-03-23, 17:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bokat i juni

Citat:
Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
Börjar bli en vana, Skopelos bokat i början av juni. En vecka på Dimitrios för 4:e året i rad! Man börjar bli gammal så man vill åka dit man har varit förr. Skämt åsido, det är en väldigt fin ö och staden är jättetrevlig. Vi har ju besökt väldigt många öar i Grekland nu så det kanske är dax att ta det lungt och bara återvända. (Vi återvänder till Lesvos i höst också)

Carina
Visst är det så! När man rest till Grekland massor av år och till massor av nya öar så vill man ibland bara åka till "kända" ställen där man bara kan "vara", där man set viktigaste av ön förut. Det blir en annan sorts semester. Flera återvändarresor har vi gjort, men ofta blir man lite besviken om det går för långt mellan varven..Det blir mer turistifierat för var gång....
Vi har nu hittat vår ö-favorit, Tinos, dit i alla fall jag åker 2 ggr om året. Sen gillar vi fastlandet och Aten får besök om inte varje år så i all fall minst vart tredje. Parga har jag varit i flera gånger också.
Kreta gillar vi också och kommer att återvända flera gånger. Den ön kan man aldrig tröttna på.
Ändå har vi några önskeöar vi aldrig varit på som vi kommer att besöka. En fyra-fem stycken. Sen blir vi endast återvändare

Skopelos har jag varit på 2 gånger men kommer nog inte att åka åter dit även om ön är väldigt vacker. Drygt 4 veckor sammanlagt räcker Men känner ni för Skopelos som jag för Tinos så förstår jag er VERKLIGEN

Lissi - 20 dagar från Tinos
Svara med citat