Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2019-12-19, 04:56
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 884
Standard Sv: Vilken är din favoritö i den Saroniska ögruppen?

Haha Masse, att du skulle välja Egina är ju ingen överraskning. Och det är ju en fin ö. Jag som har varit på Egina och så lite på Agistri, promenad från Skala till huvudbyn. Under promenaden fick vi färska aprikoser direkt från trädet av en härlig "aprikosgubbe" och sen åt vi lunch på ön. Aprikosgubben är bästa minnet och lunchen var helt ok. Men så väldigt mycket kan jag inte säga om själva ön. Men så har vi Poros! Där har jag varit ännu kortare tid än på Agistri. Bara en öl på strandpromenaden. Men ändå vinner Poros! Fick en härlig avslappnad känsla där. Och skulle gärna vilja se hela ön. Det som är otroligt bra med Poros tycker jag är närheten till fastlandet. bara att hoppa i en taxibåt och vips är man i Galatas och därifrån kan man ta sig vidare till många intressanta ställen i närheten. Bl.a Epidaurus, Nafplio, Mykene, Methana. Hela närområdet har hur mycket intressant som helst. Hydra, bara såg jag när vi körde längs kusten på fastlandet, men kanske man ta sig dit också från Poros.

/ Anne
Svara med citat