Visa ett inlägg
  #24  
Gammal 2019-01-07, 15:51
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: I väntan på Godot,,,,

Ibland är internetuppkopplingen lite si och så på små byar i Grekland. Det får man stå ut med. För det händer så mycket här i Paleochora, så det spelar ingen roll.
Jag berättade att Flora och Haris son Jorgos vann turneringen. Hela 30 Euro var belöningen. Nu har han gått i ett saligt rus i två dar. Sakis/the destroyer hade inte glad min som bara blev tvåa över en ung grabb! Men det krävdes 7 matcher innan Jorgos vann med 4-3.



Igår förmiddag var det Theofania. Alltså trettondan. Alla affärer var stängda men för övrigt rådde full aktivitet. Jag satt och tittade på en av Paleochoras webkameror och vid halvelvatiden började en aktivitet skönjas vid nya hamnen. Sedan började ett ösregn och jag slog av datorn. Ingen ide att gå dit, då jag inte har med mig några regnkläder. Trots bara 300 meter. Jörg på Radio Kreta tog lite bilder som jag har lånat av honom.







Vid 1-tiden, GMT, startade trion Andromeda sin musik på Waters Edge Cafe. Väldigt mycket besökare kom till cafeet så Ekaterina hade bokat ett bord till mig med bästa utsikten och ljudet. Det blev underbar musik, inte dom vanligaste grekiska låtarna. Gruppen är från Paleochora. Kostas var en fantastisk bozoukispelare och alla tre var duktiga på att sjunga. Som ni förstår blev det också dans, dock på en liten yta då publiken var så stor. Vilken afton!!!







Regnet är livgivande. På ett dygn växer blommor upp.







Imorse var det kyligt. Termometern visade på +7 grader. Men i skrivande stund är det nog 17 grader. Termometern har klotat ur efter dagens regn. Men det var en vacker morgon. Om man är uppe tidigt,,,,,




Birgitta.
Svara med citat