Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2022-04-15, 14:30
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Båtluffarlycka!

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Pajen ser verkligen mättande ut. Undrar om du tar bussen eller taxi till Paleochora? Hoppas det soliga vädret fortsätter.

/ Anne
Anne, jag tog taxi till Paleochora. Visserligen går det buss men både av bekvämlighetsskäl och mina onda ben så blev det taxi. Dessutom är George, min taxichaffis en vän till mig. Det blev en dryg timmes färd med samtal och han berättar om bergen. Han är en van vandrare, som har bestigit Lefka Oris alla toppar.
Det hände också något som bara kan ske i Grekland. Vi körde förbi en svartklädd kvinna och efter henne gick en getmamma tillsammans med sin skuttande killing. Det var nästan som en hund med koppel men i detta fall behövdes inget koppel. Dom följde efter damen så fint!

Första kvällen intog jag middagen på Waters Edge Cafe. Där fick jag spontant levande musik, då dom två musikerna bodde hos Haris. Ett par äldre män började spontant att dansa och övriga gäster sjöng med en av sångarna. Vilken trevlig kväll!
När jag gick till min studio upptäckte jag att Katerina hade plockat ett fång blommor till mig, samt även ställt fram en flaska Retsina. Hon är så gullig!

Igår kväll besökte jag taverna Methexis och välkomnades av Mama och hennes två söner. Naturligtvis åt jag av Mamas sallad tillsammans med köttbullar i tomatsås. Visst heter det Keftedes?

I Chania hade det redan kommit mycket turister. Men här har inte turistsäsongen kommit igång ännu. Men troligen kommer det många inhemska turister om en vecka då den grekiska påsken infaller.
















Birgitta
Svara med citat