Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2017-09-09, 13:11
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Helt plötsligt blev det Tilos

Nu har jag kommit tillbaka från Tilos.


Det var en jättemysig liten Ö.
Hyrde aldrig vare sig bil eller moped, det räckte med bussen som hade tre stop. Jag klev på bussen i Livadia och hoppade av vid Megalo Chorio. Vandrade runt lite och gick in på Elefantmuseet som verkligen var litet....men mysigt. Jag fick ett papper skrivet både på Grekiska och engelska när jag kom in där det stod all information om elefanterna. jag hade inte med mig mina läsglasögon så jag sparade papperet till kvällen så jag hade lite intressant läsning vid läggdags


Tog ett par bilder gick sen vidare ner till bussen igen som hade kommit tillbaka, klev på den och gick av vid sista stoppet som var Eristos Beach.


En fin strand, men tycker nog att Livadia stranden är mysigare, där hade jag under veckan hittat mitt eget favorit träd som jag låg under nästan varje dag under veckan....det hade blivit mitt liksom en dag låg en dam där när jag kom dit...jag blev helt ställd! vad gör hon under MITT träd hahaha...
Jag löste det genom att också lägga mig där, vi började prata hon var från Italien, Venedig som jag har besökt 4 gånger och som jag älskar nästan lika mycket som Grekland så vi hade en hel del att prata om.


Jag lärde känna en massa folk under veckan, Greker, Italienare, Norrmän, Danskar och engelsmän. Helt otroligt har nog aldrig träffat och pratat med så många olika nationaliteter på en vecka förut på mina andra ensamresor som här, jättekul.


En kväll när jag satt och åt middag så kom en herre som även han satt ensam vid sitt bord fram till mig och frågade om han fick sätta sig hos mig och äta för han tyckte det var trevligare med sällskap. Jag sa tveksamt Ja, men tänkte vad spelar det för roll vi ska ju bara äta och det vore kul med lite middags sällskap.


Han var engelsman, lika gammal som min far så vi pratade om barn och barnbarn, ja allt mellan himmel och jord....jätte kul och intressant att föra ett samtal på Engelska ett par timmar.


Jag hade träffat ett par svenskar också under veckan.


Näst sista kvällen hade jag stämt möte med några Svenskar, danskar och Greker om att vi skulle ta gratis bussen upp till Micro Chorio vilket vi gjorde, vi fyllde den lilla bussen och hade en super trevlig kväll där uppe.


Mina favorit restauranger blev: Omónia och Oasis vilken mat helt suverän och vilken service på båda ställena. Rekommenderas verkligen.


Här fick ni en liten summering om min vecka på Tilos....kände mig aldrig ensam eller längtade hem en enda gång. Jag kommer tillbaka var så säker
Svara med citat