Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2020-06-04, 17:08
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: En liten reflektion ...

Hej alla!

Jag tillhör en av dem, som tyvärr har svårt att finna ro och inspiration i denna nya situation. De dagar jag jobbar går bra, har visserligen inte längre någon njutbar grekisk målbild - och därmed ingen stimulerande och hoppingivande längtan - till kommande resor, men har ett viktigt och engagerande jobb och god gemenskap med nära kollegor.

Jag har missat några resor under våren, till Spanien i slutet av mars, till min dotter i Berlin i påsk, och just nu skulle jag besökt Thessaloniki för första gången. Sommarens resa till Samos-Fourni-Arki-Patmos-Leros blir ju med all sannolikhet inställd. Kommer jag överhuvud taget in i Grekland (är testad och har antikroppar efter genomgången sjukdom), så funderar jag över att besöka Egina eller någon annan ö eller plats i närheten av Athen, i stället. Hoppet är det sista som överger en...

Jag försöker verkligen göra det bästa av situationen. Har inget hus eller ens täppa att pyssla med.
För att inte tappa modet helt, firar jag just nu "staycation" I centrala Stockholm. 7 nätter på hotell här hemma i stället för i Thessaloniki. God mat, fina utflykter, upplevelse och museer. Jättehärligt, javisst, men detta finns ju alltid i min närhet.
Och den grekiska värmen, havet, naturen, smakerna och inte minst mentaliteten lyser tydligt med sin frånvaro.

Saknar Grekland något så oerhört!

//Maria,
som ändå är lycklig över att vara hyfsat frisk och att kunna välja. Inte alla förunnat!

Senast redigerad av mst den 2020-06-04 klockan 17:22.
Svara med citat