Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2020-06-03, 15:23
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: En liten reflektion ...

Ja, jag har ju varit sjuk i princip sedan 20 januari och inte haft mycket till ork. Har i princip bara sovit och sett på tv. Så småningom orkade jag börja läsa, och blev jätteglad när det damp ner en bok i brevlådan med hälsning från kollegorna på skolan. På kvällarna virkar jag mormorsrutor i vitt och olika nyanser av blått. Siktar på att sätta ihop dem till en stor filt så småningom. (Har gjort 50 av 225 ...)

För två veckor sedan började jag kunna ta korta promenader utomhus. Förra veckan var första veckan utan antibiotika och första gången på länge som jag kände mig normal och frisk, så jag klippte till några plagg och sydde till barnbarnet. Nu har jag varit tillbaka på jobbet i två dagar, men tar det väldigt lugnt. Det är ju slutet på terminen, betygen är satta och ingen är direkt inställd på att jobba, varken lärare eller elever. Jag ägnar dagarna åt att ta hand om de få elever som dyker upp, och resten av tiden går jag igenom alla gamla papper, slänger massor och packar en del, eftersom skolan ska byggas om och till, och vi ska flytta till ett annat ställe under tiden. På tisdag är det avslutning för eleverna, detta år utan stor samling i aulan. Sjuor och åttor samlas med sin mentor i klassrummet. Niorna får komma till aulan, men bara en klass i taget, så den avslutningen kommer att dra ut långt på eftermiddagen.

När jag kommer hem från jobbet vid tretiden pluggar jag grekiska, för att inte riskera att hinna glömma allt innan vi kommer ner igen. Har köpt ett sexmånaders abonnemang på Duolingo och kör ungefär en timme per dag. Funkar bra så långt.

Sen har jag börjat planera sommaren. Det får bli bilsemester i form av kortare turer i omgivningarna. Till att börja med blir det midsommar i Sala med dotter och barnbarn. Vi tar in på hotell, så vi kan hålla hyfsat avstånd och träffas och umgås utomhus. I övrigt har vi tänkt oss att åka och titta på Gripsholms slott, Härkeberga kyrka, Skokloster, Sigurdsristningen, Rademachersmedjorna, Furuvik, Sigtuna ... sånt som finns i relativ närhet men som vi inte har tagit oss tid till att besöka. Nu lär det bli dags. Vi får hoppas på en sommar utan alltför mycket regn.

Karin
Svara med citat