Visa ett inlägg
  #30  
Gammal 2005-07-02, 20:49
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Hotell Tempi

Jag hade ett förbokat enkelrum för en natt i mitten av juni på hotel Tempi.
Kom till Athen med buss från Parga på em. Rätt trött efter 8 timmars buss-åkande tog jag en taxi till Monastiraki och släpade sen mitt bagage till hotellet.
Rummet låg på 5:te våningen sa den vänliga vackra kvinnan i receptionen. Okey, var är hissen, frågade jag ? Det finns ingen blev svaret. tänkte jag.

Hur tusan ska jag orka släpa upp mitt bagage dit ? Nu var det ju ett gammalt backpacker-hotel så det fanns ett utrymme för bagage-förvaring längst ner där jag ställde min 25-kilosväska, pustade mig sedan upp till rummet.

Som var litet, på vinden, med vitrappade väggar o snett tak, ett litet fönster som när jag öppnade det hade en fantastisk utsikt mot...... Ja, just det, Akropolisklippan. Så efter en uppfriskande dusch slog jag mig ner på min säng i o i bara kallingarna tog jag mig en välförtjänt brandy medans jag skådade ett av den antika världens underverk. Det var oslagbart ta mig tusan.

Rummet kostade 35 euro o var vad jag behövde för en natt, tak över huve´t, utsikten mot Akropolis var en bonus och värt alla trappstegen upp till 5:te våningen. Men om jag vill bo där på vintern vill jag låta vara osagt o är isåfall en helt annan historia.

Tommy

Senast redigerad av Kalimera den 2006-01-19 klockan 08:32. Anledning: Lång citering
Svara med citat