Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2019-05-02, 23:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Restips mottages tacksamt

Jag delgav sonen alla tipsen och förde också lite egna resonemang med honom om mina personliga tankar kring olika alternativ i Grekland. Någon vecka senare meddelade han mig vad resultatet av hans tankemödor hade blivit.....

.... Resultatet blev till slut att han gjorde en bokning av ett för honom "säkert kort" till Menorca, där han och hans familj varit tidigare och blivit mycket nöjda.

Jag själv och min Birgit är från början "Spanien-nördar" och våra barn har haft förmånen att i sin ungdom uppleva sju bilsemestrar längs Costa Brava i Spanien. Det har givetvis präglat både dem och oss. Det är nog en del av förklaringen till sonens val. Även om de har besökt både Kreta och Rhodos så känns Spanien mera "hemma". "Varför krångla till det med Grekland när man vet vad man får i Spanien?".

Däremot har vår äldsta dotter, som inte var med alla sju gångerna i Spanien, inte blivit lika påverkad av sin uppväxt. Hon är inte Spanien-nörd dom sina syskon och inte heller Grekland-nörd. Hon är Parga-nörd!!!!! Jag vet inte exakt men skulle gissa att det handlar om 15-20 ggr där för henne. Och alla våra försök att övertala henne att prova något annat i Grekland har hittills varit förgäves.

Jag själv och Birgit har i våra ryggsäckar nästan exakt lika många besök i vardera Spanien och Grekland och gillar båda länderna, men på olika sätt.

Tack än en gång för alla tips! De kommer att finnas kvar och vara till nytta framöver.

Masse
Svara med citat