Ämne: Packlista
Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2006-08-30, 01:44
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Packlista

Citat:
* Varför måste du ensam släpa runt på hela ressällskapets packning?
Jag är både dum, snäll och stark... Vacker och rik kommer senare på kvällen...

Citat:
* Varför sätter du inte hjul på ryggsäcken och låter den passera som husbil?
Har du en aning om vad hjul kostar idag? Till min favvebil kostar ETT hjul betydligt mer än hela min resa....

Citat:
* ..behöver för sitt dagliga liv, exempelvis plastpåsar, förslutare och buljongpulver?
Varför ska jag springa omkring och leta efter det därnere när jag kan ta med det hemifrån, och det inte väger någonting eller tar plats? Då sitter jag mycket hellre i skuggan på en Taverna med en öl och en god bok och tar det lugnt än springer omkring i affärer som ett annat fruntimmer... Desutom har jag det tillhands när jag behöver det! Jag ska inte bestiga Mount Everest där vikten på packningen kan betyda skillnaden mellan liv och död.

Citat:
(Buljongpulver, det är nästan det som knäcker värst )
Det är egentligen saltet jag är ute efter, men jag tycker en kopp buljong är gott. Men det är vad jag tycker, och det finns att köpa i Grekland om man vill.

Citat:
* Hur lång hade listan blivit om du spaltat upp antalet jeans, skjortor, innehållet i necessären osv styckevis?
Listan hade blivit betydligt längre men inte vikten. Så vart vill du komma? Vikten ligger fortfarande på 12 - 13 Kg. Och listan är fortfarande skriven för att var och en ska kunna anpassa den för sina behov.

Citat:
* Har Less is more nån som helst innebörd för dig?
Absolut. Just i detta fall, när en del verkat uppskatta "Listan" så tolkar jag det som ju less Inkfish det är just nu, ju mer more är det....

Jasså, du menade "listan"... Tja, det är ju upp till var och en att avgöra hur mycket, och hur tungt man vill bära. Det är därför den är så omfattande!!!! Man väljer själv vad man vill ta med mycket beroende på hur man reser och vart. Ska det vara så svårt att förstå???? Men jag tycker om att vara förberedd på att saker händer eller går sönder. Då vill jag inte springa omkring en hel dag för att fixa det. Har jag med mig lite grejer så kan jag oftast fixa det tämligen enkelt... och sedan tillbringa resten av dagen på Tavernan eller stranden...

Citat:
...ska jag konstatera att den är bra att ha som checklista, tusen tack
Där räddade DU dig då på niode...

Peter
Svara med citat