Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2009-09-20, 17:29
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Avstånd-tid flygplats

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Då det gäller taxi från Rafina så fick jag nånstans informationen att man ska undvika de gula taxibilarna eftersom det är Aten-bilar och risken för att bli lurad är överhängande.
De gula är som du säger Athen-taxi och de tar helst resor tillbaka till Athen och vägrar ibland att ta körningar till flygplatsen! De anser av någon märklig anledning att det är för kort och för omständigt att ta sig tillbaka den vägen! Att de kan få två turer som ger pengar verkar ha gått dem spårlöst förbi... Men de flesta tar ändå den körningen och jag kan inte påstå att jag känt mig speciellt lurad i Taxi någon gång i Grekland. Men jag har säkert betalat några € extra då och då... Men det tar jag för nöjet att vara där...

De GRÅ Taxibilarna är lokala och de tar alltid körningar till flygplatsen. Men jag tycker inte man ser dem så ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...avgår bara en liten bit från hamnen t v sett från båtarna, alldeles nedanför trappan upp till torget.
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag tyckte nog att vi gick till höger från båten då vi gick till busstationen men du kanske gick till en busshållplats om du gick till vänster.
Jag tror ni har rätt båda två! Det har varit lite "dagsnotering" på om bussarna går från hamnplanen till höger eller uppe i backen de senaste åren. Jag har tagit bussen på båda hållplatserna! Både till Athen och till flygplatsen... Jag har ingen aning om varför men man måste ha lite koll på det...
Svara med citat