Ämne: Packlista
Visa ett inlägg
  #60  
Gammal 2006-09-18, 18:34
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Packlista

Peter, tack för en alldeles underbar tråd. Det är inte alla som "flyttar" en eller två gånger om året!
Såg detta ämne först idag men har haft en trevlig stund nu när jag läst ditt första inlägg och alla kommentarer.
Men jag undrar över hur mycket kläder Du egentligen tar med dig? Själv ser nog min prylista ut ungefär som din, plus/minus en del saker, men inte väger min väska 12-14 kilo inte. Snarare över 20kg varje resa! Jag har alltid med mig för mycket kläder? Orkar inte ens tänka tanken att stå och tvätta på semestern. Högst kallingarna som jag ändå tar med i buntvis bara för att dra ut på tvätteländet så långt som möjligt.
Kan som bisats berätta om en god vän och Greklandsfarare som varje år, på Paros, köpte in kallingar, strumpor och T-shirts som sen skulle räcka under 3 veckors semester!
Vattenkokare liten eller stor kommer nog aldrig med på en resa. Det finns alltid ett öppet fik runt hörnet där man bor som inte har något emot att man tar med koppen upp på rummet. Medicin nyttjar jag inte som tur är men en kartong Alvedon är aldrig fel. Ståltrådsgalagar var en lysande ide som jag direkt memorerar. Krokar med sugpropp tar jag inte med mig men däremot självhäftande krokar som jag lyckats placera på flera ställen under 20 års resande till Antiparos. De sitter kvar år efter år och väntar på mig!
Handuk packar jag aldrig, däremot två saronger och en liten svetthandduk/lase.
Listan är i vilket fall helt OK och jag ska nu spara den någonstans och kan därmed rycka ut min egna som har gulnat i min filofax sedan tiotalet år!
Svara med citat