Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2007-06-08, 22:47
Lena_S Lena_S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Jönköping
Inlägg: 8
Standard Sv: Agistri i juni!!!!!

Ååå, vad härligt du kommer att få det på Agistri!

Jag kom hem därifrån i tisdags. Var där 1-5 juni. Det är perfekt för en kort tripp, om man inte har så många dagar på sig. Ön blir bra att börja resan med för dig, Semlan. Smidigt att ta sig till från Pireus. Och en fantastiskt mysig ö, för att va så nära Aten.

Missa inte Megalochori (Milos) som är grannbyn till Skala. Där är det genuint med mysiga små gränder, lugnt, vackert. . . Vi bodde på Hotel Theris, precis vid havet. Jättefräscha "studios" med litet pentry. Ägarinnan heter Katherina och är så go och hjälpsam! Jag kan verkligen rekommendera det hotellet. Hon lagar supergod mat. Prova hennes fyllda köttfärsbiffar! Andra små tavernor i Megalochori (Milos) är: Sailors och Antonino.

Vi hyrde cyklar 3 dagar. Ön är så liten så det går bra att cykla till stranden Dragonera beach, som är lugn och vacker med kristallklart turkos vatten, så där som man vill det ska va i Grekland. Cykla eller åk också till byn Limenaria, en annan fin liten by. Där finns tavernan Thassos, som hade den bästa grekiska salladen med värdens egenodlade kapris! Sonen som hjälper till att servera är funktionshindrad, kan ej prata, men har en viktig uppgift på föräldrarnas taverna. Sen går man runt hörnet och fortsätter ner till Mariza där man badar från en cementkaj. Vattnet är helt otroligt klart, svindlande djupt! Här är det perfekt att snorkla.

Enda negativa under vår resa till Agistri var att det fanns mygg nu. Men det berodde på att förra veckan ösregnade det i 3 dar!!! Det var som tropiskt regn, berättade en svensk vi träffade. Så då kläcktes väl myggorna. Förra året när jag var med min dotter på Agistri fanns inga myggor.

Ha det så jättebra på Agistri! Det är en liten pärla!

Lena från Jönköping
Svara med citat